Het duurt even, maar dan heb je ook wat! - Reisverslag uit Thamel, Nepal van Ivanka Graaf - WaarBenJij.nu Het duurt even, maar dan heb je ook wat! - Reisverslag uit Thamel, Nepal van Ivanka Graaf - WaarBenJij.nu

Het duurt even, maar dan heb je ook wat!

Door: Ivanka de Graaf

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

22 December 2012 | Nepal, Thamel

Na een maand ‘intensieve’ arbeid (lees: 355uur naar een computerscherm staren is best intensief) is het zo ver, ons afstudeerproject over the possibilities for the professional staff of the Special Education Program to stimulate bimanual working for functional independence in school activities of children with spastic cerebral palsy is beantwoord. Dankzij het nieuwe ‘10uren-stroom-per-dag-schema’ in Patan was het nogal lastig om onze dagen in te delen, maar het is wonder boven wonder gelukt. Afgelopen woensdag (19-12-2012) hebben we de eindpresentatie gehouden voor een 19 koppen tellende publiek, wat was dat zweten! Om het ijs te breken, zijn we’ bimanueel- actief’ gestart met het lied: head, shoulders, knies and toes, een denderend begin! Samen met onze tolk, Suresh Kafle, hebben we de theorie zo goed mogelijk over proberen te brengen. Met resultaat, de professional staff members waren erg positief over de adviezen en aanbevelingen die we hebben besproken. Na de presentatie en het eindgesprek met onze opdrachtgever, waar wel weer duidelijk werd dat sommige mensen niet gemaakt zijn om studenten te begeleiden (lees: wacht, wie is Ivanka?), was het tijd om de laatste puntjes op de i te zetten wat betreft het research report en het daaraan gekoppelde theoretische onderbouwing- verslag. Op dit moment (zaterdag 22-12-2012) zijn we nog steeds niet compleet tevreden over beide verslagen, maar onze ´perfectionistische insteek´ moet maar even aan de kant worden gezet want.. mijn lieve Arjan, Maris en Marc landen over precies 2uur op Tribhuvan International Airport.

Afgelopen vrijdag (21-12-2012) zijn wij verhuist van Patan naar Thamel, en daar ben ik niet bepaald rouwig om moet ik zeggen. Ik was wel klaar met het, over het algemeen, duistere en verdrietige Patan, Thamel leeft wat meer! Het is wel ongelofelijk hoe vol mijn prachtige koffer nog kan zitten na het achterlaten van zowel al het beddengoed als de handdoeken, dat word nog wat wanneer ik over een maand weer naar huis ga met een koffer vol souvenirtjes en cadeautjes erbij. Uiteraard logeren we ook deze (vakantie-) ronde in het Souvernir Guesthouse. Op dit moment lig ik zelfs op dezelfde kamer te typen als waar ons Nepalese avontuur begon, kamer 302!

Naast de studie ben ik ook mijn eigen reisbureau gestart, ik regel vanaf nu vakanties tot in de kleine puntjes (jaja). Voor de twee weken durende vakantie van Arjan, Maris, Marc en Lyanne haar al aanwezige aanhang (Glenn en Dierdre) ligt er dan ook al een bomvol schema klaar vol met leuke en spannende activiteiten! Naast deze vakantie gaan de voorbereidingen voor Lyanne en mijn ´eigen´ vakantie ook maar door: we gaan namelijk naar India (lees: Nepal is uiteraard niet groot genoeg voor deze avonturiers)! Zekerheden heb je niet in dit land, maar tot dusver gaat het goed wat betreft de visum voorbereidingen. Na 3 ochtenden vanaf 06:45uur in de rij te hebben gestaan bij de Embassy of India (lees: je moet er wat voor over hebben) zijn we door ronde 1 van de aanvragen heen gekomen en mogen we 31 december ons paspoort inleveren om deze 1 januari met visum en al weer op te halen. Goed begin van 2013 lijkt mij! Genoeg spannende plannen dus, maar eerst op en top genieten van mijn vakantie met Arjan, Maris en Marc!

Ok, dit 10e, voor mijn doen, zeer korte blog verhaal heeft ´even´ (lees: een maand) op zich laten wachten, maar dat was zeer zeker niet de bedoeling! Als ik de vakantie met mijn ouders als indicatie mag nemen voor de komende periode, weet ik zeker dat ik genoeg te bloggen heb! Hou mijn waarbenjij.nu dus maar goed in de gaten!
Lieve mensen bedankt voor alle lieve reacties, mailtjes en berichtjes (word echt gewaardeerd)! Tot het volgende (blog) bericht.

Namasté Ivanka.

  • 22 December 2012 - 11:18

    Corrie En Co:

    Hallo meiden, ga lekker genieten met jullie geliefden. Wij zitten weer in het koude nederland. Doe madan en zijn gezin de groetjes en iedereen bij GAIA . Veel plezier en fijne kerstdagen. Ze hadden een heel lekker kerstmenu bij GAIA.

  • 22 December 2012 - 11:56

    Ria.:

    Lieve meid,

    Jaja, ik hoor je denken: mama als een van de eersten?
    Heb net je blog gelezen, lekker kort maar krachtig. Ik heb weer genoten. Bijna klaar voor school, maar nu eerst tijd om weer vakantie te vieren met Arjan, Marc en Mariska. Meid, geniet ervan na al dat gezwoeg!!

    LOL xxx, mama.

  • 22 December 2012 - 12:48

    Corry:

    Hey lieve meid,
    Heb net je blog gelezen, en wat zijn jullie druk geweest.
    Nu lekker genieten van je vakantie met Arjan, Maris en Marc.
    Heel veel plezier allemaal, en ik kijk uit naar het volgende verslag!

    Heel veel liefs,
    Corry

  • 22 December 2012 - 14:56

    Ineke:

    Zo, kort maar krachtig, zo gaat dat af en toe, ik vond het weer heerlijk om te lezen! Geniet maar van de vakantie, het jaar is om voor je het weet! knuf, Ineke

  • 22 December 2012 - 16:08

    Sipke:

    Hé meid,
    Zoals ik al zei: "kort en krachtig", maar niet minder leuk om te lezen.
    Het werk voor school bijna afgerond en nu tijd voor ontspanning.
    Uit eigen ervaring weet ik dat het organiseren van uitstapjes en excursies jullie wel is toevertrouwd.
    Inmiddels is jouw bezoek ook gearriveerd, dus je kunt beginnen.
    Ik hoop dat jullie met z'n allen ontzettend gaan genieten.
    Doe voorzichtig.
    xxx, papa

  • 22 December 2012 - 19:32

    Klaas En Titia:

    Mooi dat het werk voor school bijna af is, dan kun je nu heerlijk met Arjan, Maris en Marc genieten. En dat zal jullie wel lukken. Wij genieten van de verhalen over jullie belevenissen.
    Veel liefs, Klaas en Titia.

  • 23 December 2012 - 11:00

    Mirjam:

    Hey meid!
    Eindelijk klaar voor de studie, heerlijk! Dat wordt dubbel en dwars genieten van Arjan ;)!
    Is de Sint ook bij jullie langs geweest? Zo zie je maar: hij komt overal ;)!
    Goed verwend?!
    Trouwens: idd een goed begin van 2013 voor jullie: gaaf hoor!
    De komende weken zullen vast grandioos gaan worden! Ga ervan genieten meid! Een geqeldige kans! En ook voor jou, ook al is het ver weg: fijne feestdagen en een heeeeeeel gelukkig nieuwjaar!
    Knuffel van ons! En de groetjes aan je mannetje!

  • 23 December 2012 - 11:24

    Henk:

    Hoi Ivanka,

    Goed verhaal, zo kort is het niet. Tijd voor ontspanning zou ik zeggen. Ik had tegen Mariska gezegd, zou ze niet naar Nepal willen ik nog wel een gaatje in mijn mijn agenda had om bij je te komen. Helaas wilde ze wel naar Nepal. Ga lekker genieten van je gezelschap en van je trip naar India met Lyanne.

    Vrolijk kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar.

    Je weet wel wie (favoriet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Verslag uit: Nepal, Thamel

Nepal

-

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2013

Incredible India

18 Januari 2013

Spetterende Vakantie 2/2.

07 Januari 2013

Spetterende Vakantie 1/2.

22 December 2012

Het duurt even, maar dan heb je ook wat!

22 November 2012

Bidah! Haptah dui.
Ivanka

Actief sinds 25 Sept. 2012
Verslag gelezen: 791
Totaal aantal bezoekers 25755

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 23 Januari 2013

Nepal

Landen bezocht: